четвъртък, ноември 14, 2013

Протестът! В 500 думи. Събудих се погълнат от странното усещане за смесица от студената пот, която се стичаше бавно по челото ми и странна тръпка, която се прокрадваше из цялото ми тяло. Гоня шесдестетте години и вече си мисля за пенсия, която разбира се няма да е скоро. Отдавна съм обърнал гръб на пороците (или по-скоро пороците не ме искат). Синът ми завърши университета, щерката ще завърши гимазия след половин година. Бях твърдо решен да им покажа родината – мястото, което дели ориенталската и европейската култура. Границата на цивилизацията и абсурда – или по-скоро абсурдната цивилизация. Първата спирка на нашето приключение беше сградата на народното събрание. Очакваният надпис на български „Съединението прави силата“ – беше сменен с надпис на неразбираем от мен език гласейки следното „birlik gücü“... Отново се натъкнах на протестиращите и се зачудих от колко години трае този протест, започнал в началото на 2013, когато все още бях в разцвета на силите си... Полицията бе строена и готова за разправа с демонстрантите. Офицерите им носиха тъмночервени фесове и говореха по радиостанциите на език, от който долавях само няколко думи като „калабалък“, „аман“, „аферим“, „сакън“, „машала“, „омбаши“ и подобни... Странно, преди около 40-тина години бях граничар на българо-турската граница и бях научил няколко думи, но защо родната милиция/полиция говореше на този странен език?! Загледах се в протестиращите, мургави младежи и девойки, облечени в ярки дрехи. Бяха си довели „музикатни“, които помагаха в окупацията на парламента с класически звуци на ориенталски кючек. Реших да попитам какво се случва точно. В интернет не се говореше изобщо за тази държава, която отдавна беше изхвърлена от Европейския Съюз. Заговорих първия срещнат младеж: -Какво се случва тук? – задох въпроса си... -Аферим ефенди... бла бла бла.. – измънка нещо младежа. -Ъ.. Извинете... Очевидно не искаше да ме извини, или изобщо не разбра какво му казах. Не се отказах и реших да попитам друг малко по-възрастен протестриращ. -Добър ден господине, ще ми кажете ли какво става? – отново настоях аз -Машала бате, протест правим за нашия Булгаристан. Аман от тези бунаци... – получих отговор на чист български с цигански акцент. -За какво протестирате и срещу кого? – попитах аз -Протестираме против ефенди Доганлъ... Баш министър от чок години... -Че той не умря ли? -Жив е серсема още, ограби Булгаристан.. -Това го направи преди повече от 20 години – има ли какво да краде още? – зачудих се аз. -Колкото повече отсарява, бунака, толкова повече краде. Гяурите избягаха в Европа, сега ние му сърбаме попарата... Да, ние „гяурите“ отдавна избягахме в Европа... Помислих си аз, поздравих и тръгнах. Чудих се как да обясня на децата си, че България се опитваше да стане цивилизована и демократична държава. Вместо това българите я напуснаха преди години, оставиха държавата на турци и цигани, които както виждам в момента ще се избият по между си. Събудих се погълнат от странното усещане... Все още е 2013 и за доста хора, които аз подкрепям (виртуално) все още имат някакъв шанс да променят ситуацията. Надявам се горещо, съня ми да не се превърне в реалност!

6 коментара:

Анонимен каза...

Джоко Росич към хората емигранти:"Тези които напускат родната си страна са слаби хора".Всъщност не е ли така?...винаги е по лесно да минеш по отъпкания път отколкото по трънливия!

Димитър Динев каза...

Лека му пръст на Джоко Росич, но всъщност той е сръбски емигрант. Или "присмял се хърбел на щърбел".
Иначе, ако някой си мисли, че емигранта минава по отъпкан път - гарантирам, че греши.
От друга страна - е по-добре да мина с боси крака през трънаци и да знам, че ме очаква успех, отколкото цял живот да вървя по асфалта с обувки "сърп и чук" и да не му се вижда края...

Анонимен каза...

Димитър Динев, рано сутринта се зачетох във във вашите публикации. Докато четях за въжения мост се разплаках, описаното изплуваше пред погледаа м. ми като картина.След 40 дни от трагичния случай, видях гробовете на удавените

Анонимен каза...

Димитър Динев, рано сутринта се зачетох във във вашите публикации. Докато четях за въжения мост се разплаках, описаното изплуваше пред погледаа м. ми като картина.След 40 дни от трагичния случай, видях гробовете на удавените

Анонимен каза...

Относно сънят ви за бъдещето на България, дано не се сбъдне! Буди много размисли и терзания на ума. Младите се бунтуват, но нямат нужната подкрепа. Тъжно!

Анонимен каза...

Здравей Димитър Динев, уведомявам те, че този твой разказ е включен в предстоящата да излезе от печат книжка от поредицата "Граничари завинаги" на озр полк. Киро Киров. Няколко граничари финансирахме издаването й, като в книжката са включени разкази и на други петима автори, служили в ГВ по заставите и които са участници в интирнетфорума "Граничарите на България" http://granichar.org/forum/. Бихме желали да получиш и ти няколко екземпляра, книжката няма да се продава. Може да ме потърсиш на тел. 0888 524 881 Валентин Харизанов.