неделя, февруари 03, 2008

Прозорец към света...

Погледнах през джама... Там няма нищо - сиво.. Скучно... Монотонно... Нищо общо с виртуалния шарем прозорец на "Виста" - нещо, което аз лично не съм виждал.. Задоволявам се с по-скромния "Гном" с "Убунту"... Който не е толкова претенциозен що се отнася до плащане на лицензи, чупене на топки и хабене на нерви... Често ми задават въпроса какво мисля за ОСХ - краден БСД от Епъл.. Какво мисля ли... Епъл са велика фирма в която маркетинг отдела е по-голям от всички други отдели - освен евентуално отдела за промишлен шпионаж (в което не съм сигурен. т.е. подозирам, че са под общ знаменател)... Та няма особено значение през кой прозорец ще гледаш света - важното е да виждаш това, което искаш, а не това, което ти се показва. В този ред на мисли бих казал, че света не е този, който виждаме, а този, който бихме искали да видим. Но в много случаи този, който бихме искали да видим ни го представят по начин по който искат да го видим... Малко са хората, които като гледат виждат, но още по-малко са тези, които виждат като гледат... Без значение дали го гледат през прозореца, през вратата или зад решетките на виртуалния затвор, който ни предоставят великите Майкрософт и Епъл (които всъщност са като дупе и памперс - на новородено)
Продължавам на татък и си мисля - защо ли е така... После разбирам, че няма никакъв смисъл да мисля - те хората са го измислили преди мен - хвани малоумния потребител, дай му шарения и му кажи "това е добро" - след което хвани още по-малоумните от средностатистическия кретен и им кажи "а това е още по-добро"... По този начин процедират колегите маркетолози от Епъл и Майкрософт... Те са врагове на свободната мисъл и спъват технологиите - връщат ни в миналия век - само с една надежда - да ни затворят (а ако може и ни избодат) очите...

2 коментара:

Анонимен каза...

Жалко, че поста беше кратък. Мисля, че има още което можеш да кажеш. Или само така ми се струва?!

Димитър Динев каза...

опитвам се да бъда лаконичен - за да не ставам досаден.. поради тази причина пиша всичко на "един дъх" - дори без да се КУРегирам.. Забелязвам си стилистични и правописни грешки - но не ми дреме особено. искам всичо да бъде "натурално" - без излишни офляквания или превземки.
по тази тема могат да се изпишат тонове мнения - за и против, но определено не съм аз човека, който ще го направи.
благодаря за коментара.