вторник, февруари 12, 2008

Sodom - Sofia 15.09.1991 (по-добре късно отколкото никога)


Винаги съм искал да пиша за този уникален за времето си концерт, когато легендарната зададногерманска траш банда разтърси 15 000+ български метъли и още поне 20 000 мирни граждани - живеещи около стадион Академик.
Наскоро сдобих този невероятен концерт - и го чух отново 10 години по-късно (до преди 10-тина години имах касетата, която се порутчи в дебрите на мазето ми)...
След като се разкараха досадните загряващи групи - родно поизводство - другарят Енджълрайпър се появи на сцената с кървавочервен бас... Погледна публиката (хвана се за главата.. такова чудо не беше виждал никога - както по-късно си призна сам) и извика "СОФИЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯ"!!!
Красота... След което забиха Agent Orange - едноименното парче от предишния им албум - което за мое голямо очудване не беше включено в бутлег касетката - производство на Лазаров Рекърдс - записано тайно през микс системата... И тиражирано в 100 (ако не се лъжа) бройки. Всъщност се сещам, че на второто или третото парче им спряха саунда - което ме навява на мисълта, че са започнали да пишат - след онзи проблем със звука... Звучи логично - защото едноименният хит - който почти всички заклети фенове на групата го определят като върховата точка на въпросната група - не беше включен в бутлег летната..
След парчето Exhibition Bout се мерна Венци Кис-а нарисуван като Джим Саймънс... Ендълрайпър го покани на сцената с иронична усмивка - представяйки го като "я... Джим Саймънс от Кис ни е дошъл на концерта..." Готин бъзик с олд скуул рокаджиите от въпросната група - но определено всички завидяхме на Венци, който се качи на сцената рамо до рамо със Содом. Следваха няколко ултра яки парчета - като Iron Fist (кавър версия на едноименното парче на Motor Head), Nuclear Winter, Tired and Red - докато не дойде класическото Remember the Fallen... Едно от най-яките концертни изпълнения - които съм чувал. Парчето започна с почти 3 минутно соло на барабаните и продължи още 8 минути - през които всички ние си спомняхме за загиналите по време на войните... Групата завърши с агресивните класически парчета Ausgebombt и Bombenhagel (последното парче също не беше включено в едночасовата пиратка).. Излизаха 2 или 3 пъти на бис.. Накрая всички бяхме толкова изморени.. Групата едва си стоеше на краката - повече от 2 часа скачаха по сцената, свириха и крещяха.. И ние с тях разбира се... Всичко беше като на сън... Кралете на немския Траш - на родна земя... При това с уникален концерт, който ще остане во век и веков в съзнанието ми...

Ех... Какви времена бяха... В момента звезди като Азис и други проститутки пълнят стадионите - хвърлят гибеци и си мислият, че правят музика...

Кеф... начесох си крастата - може би 16 години, 4 месеца и 29 дни по-късно.. Но все пак по-добре късно отколкото никога

4 коментара:

Анонимен каза...

най-страхотното преживяване в живота ми...дотогава...

Анонимен каза...

Ех и аз бях на този концерт, Уникално преживяване !

Анонимен каза...

и аз бях на този фантастичен лайф звука спря на втората песен содоми енд ласт но бандата заби веднага след това без проблеми,помня като поканиха на сцената тоя фен дето се беше изрисувал като джийн симанс ейнжъл рипър му каза плйис джийн симънс камон оф стейдж,и тоя беше доста ошашавен и не разбра какво го пита човека и извика нещо от рода на ууххаааа...е велико беше после съм им ходил на всичките концерти общо 5 и един съвсем скоро в гърция на 25.04.14солун содом остават за мене най големите

Анонимен каза...

И аз бях там.Първия ми концерт.От тогава не мога да спра да ходя на концерти.Лайф изпълненията са друга бира.Няма как да забравя първите.Велико.